Sport en bewegen

Buiten spelen: In Son en Breugel is er over de jaren een significante afname waarneembaar van de tijdsbesteding aan buiten spelen. In 2005 speelden 41% van de kinderen in Son en Breugel veel buiten (>14 uur per week). In 2017 was dit slechts 29%.

Vervoer naar school: In Son en Breugel is er een significante afname van het aantal kinderen dat lopen of zelf fietsend naar school komt. In 2013 kwam 67% van de kinderen 5 dagen per week lopend of zelf fietsend naar school. In 2017 was dit slechts 54%. Het aantal kinderen dat nooit lopend of fietsend naar school gaat is toegenomen (7% in 2013 vs. 11% in 2017).
bron: gemeente Son en Breugel

We besteden expliciet aandacht aan sport en beweging. Naast de reguliere gymlessen zijn er regelmatig buitenlessen, georganiseerde sportactiviteiten voor groepen kinderen en ateliers waarin kinderen voor een sportactiviteit kunnen kiezen.